Logo VOC

www.vorkheftruckopleiding.be

Om te presteren moet er getraind worden.

Iedereen weet dat als je veel oefent je een truck aardig onder de truck kan krijgen. Dan rij je op gevoel. Veel bedrijven nemen daar genoegen mee.

Zelf denk ik dat het beter is als mensen een truck leren beheersen op techniek. Zowel de theorie als de praktijk.

De theorie is belangrijk om te weten dat de chauffeur weet wat hij aan het doen is. Denk daarbij aan capaciteit berekeningen, hoe een truck is opgebouwd en aan de techniek die gebruikt wordt.

Een belangrijk voorbeeld is de hydraulische vloeistof die in de slangen zit onder een druk van 200 bar. Als een slang lekt wordt de hydraulische vloeistof opgeruimd. Wat staat er nu eigenlijk op het behandelingsetiket van het kannetje hydraulische vloeistof die over het algemeen door een monteur wordt bijgevuld?

behandelingsetiket

Als een chauffeur weet hoe te handelen met de gelekte vloeistoffen loopt de chauffeur en het bedrijf minder risico's.


Een goede basis voor de praktijk. Ook een voetballer moet ook eerst een bal weten te beheersen. Daarna leert hij tactiek en spel inzicht. Vervolgens kan hij de spelers in de gaten houden en de bal over overspelen. Het kan ook zijn dat voetbal niet bij hem past en een andere sport gaat beoefenen.

Een heftruck zoals een vorkheftruck, reachtruck, verreiker of een hoogwerker zijn trucks waar specialistische kennis voor nodig is om ze te bedienen.

Film met deelnemers die aan het oefenen zijn:

V.O.C.

Tilburgseweg 17a

5051 AA Goirle (NL)

Direct via mobile:

+31653125705

info@vorkheftruckopleiding.be


Erkenning Gegevens

Handelsregister KvK: 16076220 Nederland

Belastingdienst VAR: 2015

Verklaring Europesche Gemeenschap: 2643A

Getuigschrift ondernemingsvaardigheden FOD Economie: 10 januari 2014

Erkenning CBR/CCV: 8275N8


BTW-nummer: 1609.17.141.B.01 Nederland


VAT-nummer: BE 0554.978.669 BelgiŽ







View Ton Schutte's profile on LinkedIn